axis prowadzi tutaj blog rowerowy

Po wyspie Uznam

Sobota, 23 kwietnia 2011 | dodano: 24.04.2011

Tydzień temu ekipa narobiła mi ochoty na trasę nad morze. Zaproponowałem więc trasę, która chodziła mi po głowie jeszcze w ubiegłym roku: Świnoujście, przez niemiecką stronę do Szczecina.
Z Pawłem umówiliśmy się o 7 na dworcu. Kilkanaście minut po 9 byliśmy w Świnoujściu.
Tutaj dowiedziałem się, że zamiast mojej trasy najprawdopodobniej będziemy jeździli tylko po wyspie. Wszystko fajnie gdyby nie jedna drobna sprawa, a mianowicie ciuchy. Patrząc na prognozy i zapowiadane 22 stopnie w cieniu ubrałem się na krótko, bez rękawic, bez bluzki w plecaku. W Świnoujściu było chłodniej niż w Szczecinie i do tego od strony morza wiał mocny i niesamowicie zimny wiatr:

Przeważnie słonecznie i bez opadów.
temp. max: 11 °C
temp. min: 8 °C
Wiatr pół-wsch.
28.8 km/h
Czynnik chłodzący wiatru:
2.39°C

Nie ma w tym przesady, podczas jazdy po wyspie mroziło mi całe ręce. Część trasy prowadziła lasem, dzięki czemu nie zamarzłem całkowicie.
Sama wyspa i miejscowości niemieckie bardzo ładne i zadbane. Na pewno jest to miejsce do którego zawitam ponownie w ciągu roku. Sezon jeszcze przed nami a ludzi było bardzo dużo, nie koniecznie na plażach, ale na szlakach. Zarówno pieszych, rowerzystów jak i leniuchujących ławkowiczów.
Trasa przebiegała głównie wyznaczonym szlakiem, w większości asfalt, ale udało nam się odbić i część przejechać na dziko. Dojechaliśmy do Peenemünde, gdzie po krótkim postoju wróciliśmy tą samą trasą.

Świnoujście:

Po stronie niemieckiej:

Na dziko :)

W takim miejscu nasze rowery nie rzucają się w oczy :D

Jezioro Kölpinsee:

Jeden z wielu punktów widokowych:

Okręt podwodny w Peenemünde:

Na koniec bonus. Piosenka ta łazi za mną od kilku dobrych dni